Wednesday 28 September 2011

Tuesday 27 September 2011

HQ Desa Sri Hartamas

They are in Wing Chun training now! Parents, brothers, sisters and friends join the excitement of Wing Chun.

Master Wan Kam Leung

Master Wan shares his idea of Wing Chun center line & techniques

 


                             




Monday 26 September 2011

葉問詠春 IP MAN WING CHUN @ Setia Eco Park

Bryan Lum, 12 years old boy. This is the third lesson of his. He learns Sil Neem Tao Form, the technique of Thrusting Punch, Chong Sao, Pak Sao, Tan Sao and Stance


 

 

葉問詠春 IP MAN WING CHUN @ Setia Eco Park

Julia Lum, 9 years old girl, this is the third lesson of hers.
She learns Sil Neem Tao Form, the technique of Thrusting Punch, Chong Sao, Pak Sao, Tan Sao and Stance.


Sunday 25 September 2011

WING CHUN @ Seremban

Ng Tien Hoe, 8 years old boy in the 3rd lesson of Wing Chun. He learns the technique of Pak Sao, Tan Sao,
Front Kick and Sil Neem Tao Form.

The Precious Couplet

A couplet to my Sifu, Dr. Brandon Chan by my Si Gung, Prof. Dr. Supreme Grandmaster IP CHUN

Friday 23 September 2011

Master Wan Kam Leung

Master Wan shares his idea of Chi Sao

Swedish Seminar 2008

 


Tuesday 20 September 2011

詠春六點半棍

詠春六點半棍, 在詠春派內我們叫這套路為扇面棍.
為什麼叫扇面棍, 因為六點半棍法當中內存有洪門反清復明的民族意識, 由於我們以七式棍法組合成套路, 所以我們一起槍棍, 名為:【棍出定中原】, 接着左右門頭,兩儀流水棍, 說道南北分兩京【意思便是說詠春扇面棍法的所謂扇面, 便是巳開了的紙扇型作骨架】以流水棍、槍棍、冚棍、割棍
、釘棍、挑棍七式棍,右右打出合共十三棍,這就是六點半棍法的棍訣:【棍一出便打兩京十三省!】
有些朋友會問我, 葉問糸的六點半棍法, 現今在武林流傳的套路, 到底边套是真!边套是假!噢!這是一個有雞先定有蛋先的
問題, 我答不了, 因為大家的棍路都是大同小異, 我在學棍時師父曾和說過, :「 强仔!六點半棍不在乎你點耍, 而是着重你點用, 先明理後用功, 用力順發力自會然猛」詠春六點棍, 隨了叫二娣棍外,還有人稱這為詠春六點半鈎魚郎棍.。


(江師傅自幼習武,八十年代練習葉問系詠春拳,其演繹的詠春拳技法獨樹一幟,於○六年創立香港詠春江志強拳術總會,推廣詠春拳術。)

江志強師傅

淺談詠春黐手

黐手是拳術過渡至實戰階段的最佳訓練及切磋方法。拳術在實戰中,雙方有一個肢體接觸過程,這過程短暫,在這電光石火間,已能分出勝負,因雙方肢體接觸,就有一個接觸「點」,力通過這個「點」傳到對方身上,以達到克敵制勝效果,效果的優劣,就看彼此功力強弱,以及是否得機和得勢。

黐手最重要的,是鍛煉反應和感覺。黐手訓練時,雙方繞手接觸的地方——「點」,成為短兵相接焦點,彼此都極力希望控制這焦點,故黐手訓練可以有效地訓練雙手做到有觸必應,手隨意轉、隨感而發的「聽勁」功夫。當彼此繞手搭在一起,手臂皮膚互相接觸,雙方力量通過這個接觸點向對方起了作用。經過黐手訓練,繞手觸覺就特別敏銳,對外力變化反應更敏感和準確,反應速度來得更快。
黐手是會不經意提升鍛煉修為的,只要你不斷黐手,在過程中你就會活學活用,不斷發揮改進自己對詠春黐手思維、領悟、分析改正。有些朋友常有一個慣性問題,黐手在真正打鬥當中用得上嗎?敵方會迎上配合跟你黐手作較量?或是一般只朝覑對方中線盲目發拳猛攻就行?
真正打鬥絕不能盲目進攻,當遇上有經驗敵人,除了不會配合你的黐手外,相反只要你有壓迫感給予對方,對方就會本能移動距離及攻防上作變化調整,此時我們可運用平時在黐手練習時的距離感。
詠春拳術講究「子午歸中」,即是不但要奪取對手的「中線」,更要保缳自己的「中線」,做到「守中用中」。「子午」是人體中線,是重心所繫,一旦中線不保,重心必失,就為敵所乘,受敵所制。
黐手是詠春訓練最重要的一環,沒有黐手搏擊鍛煉,怎能思考詠春手法實際效用呢?

(江師傅自幼習武,八十年代練習葉問系詠春拳,其演繹的詠春拳技法獨樹一幟,於○六年創立香港詠春江志強拳術總會,推廣詠春拳術。)

江志強師傅發報於08-10-2010
By: 頭條日報 黑帶專欄

Friday 16 September 2011

Thursday 15 September 2011

WC class at Seremban, Malaysia

An 8 years old boy, Ng Qing Ho in the first Wing Chun lesson. He is a silent boy who hard to express himself. Voice soft and scared of me (as i'm a stranger for him actually).

Monday 12 September 2011

Festive Greeting

祝贺全球: 

中秋节愉快, 家人朋友热热闹闹, 团团圆圆!!! 
 HAPPY MOON CAKE FESTIVAL TO EVERYONE!!!

Tuesday 6 September 2011

Notice

Dear all students, please send me a SMS upon your absent before the class started. Nevertheless, please reply me whenever you received my email or SMS. It's to make sure my message has been delivered successfully to you. Thanks.